viernes, 13 de abril de 2007

Pràctica 6

Rol dels participants

Recapitulant una mica el que hem fet fins ara, els nostre projecte té com a objectiu pricipal treballar els continguts del canvi climàtic a travès d’una pàgina web anomenada el canvi climàtic, un fenòmen que ens afecta a tots, el disseny de la qual ja l’hem reflectit a la pràctica anterior.
Aquesta pàgina web va dirigida als alumnes de quart curs de Primària de l’escola Els Maristes de Sabadell, i serà treballada a l’àrea de Ciències de la Naturalesa mitjançant un taller didàctic. Cal afegir que com és una pàgina web d’accès públic hi poden accedir tots els usuaris de la xarxa que ho dessitgin per tant, trobem un cert nombre de persones que no podem estimar.

- Equip dinamitzador:
Pel que fa a l’equip dinamitzador podem dir que vegem molt clara la figura d’un pedagog o pedagoga, ja que serà l’encarregat d’organitzar i gestionar les sessions de treball, també s’encarregarà de dur a terme l‘actualització i gestió de la pàgina web amb la que treballen els alumnes així com la moderació de les diferents activitats que es duran a terme.
Pel que fa al treball de mestre podem dir que és el que condueix les sessions presencials i el seguiment dels petits grups de treball. En algunes activitats com ara l’excursió al bosc de Can Deu, els mestres necessitaran monitors i personal de suport per poder realitzar l’activitat.

- Recursos tecnologics:
Per poder portar a la pràctica aquest projecte, primerament necessitarem ordinadors conectats a la xarxa per a que els alumnes puguin anar treballant des de l'escola. També utilitzarem un projector per a les exposicións en Power Point.

- Reunions de treball distribució de les tasques:
La nostra organització seria vertical. Tots els membres que formen part de l’equip dinamitzador, tenen unes tasques assignades, no obstant el pedagog será qui coordini aquestes tasques. D’altra banda, podem dir que aquest equip dinamitzador, es reunirà un cop per setmana per tal de debatre si s’han assolits els objectius de la tasca prevista a la setmana anterior i acordar les tasques a realitzarar durant la setmana vinent.
Tot i que nosaltres pensem que tenim tot ben lligat, hem de preveure sempre els conflictes que es poden originar al executar aquest taller didàctic. Per tal d’estimar-los i que no ens agafi desprevingudes a continuació farem una relació dels problemes amb els que ens podem trobar:
* Tall de la llum
* Error del servidor
* No compliment dels horaris, per manca de temps en alguna activitat
* Virus infòrmatics
* Que algun dels nanos no tingui internet a casa
* Endarreriment en el calendari de les activitats

No hay comentarios: